Κυριακή 27 Ιουλίου 2008

Κλέφτες (2007






Στη σημερινή Αθήνα, δύο μικροκλέφτες (Παπαδημητράτος, Αλεξανδρής) επιβιώνουν βουτώντας όσα τους χρειάζονται για να μη γίνουν αντιληπτοί, πίνοντας μπάφους και παίζοντας 'Pro'... Μέχρι που βάζουν στη ζωή τους ένα μεγάλο στόχο: να ταξιδέψουν στο Αμστερνταμ. Για να το καταφέρουν πρέπει ν' ανεβούν κατηγορία και να κάνουν τουλάχιστον μια καλή μπάζα. Έτσι, αποφασίζουν να μπουκάρουν μια νύχτα σ' ένα πλούσιο σπίτι των βορείων προαστείων. Για κακή τους τύχη, οι ιδιοκτήτες (Αλικάκη, Λαγούτης) επιστρέφουν ξαφνικά με 'άγριες' διαθέσεις. Όσα συμβούν μέχρι το ξημέρωμα θ' αλλάξουν τις ζωές των δύο ηρώων για πάντα.

Το 2005, ο Μάκης Παπαδημητράτος έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το «Τσίου», μια μαύρη κωμωδία της παρέας (αν και είναι αμφίβολο τελικά το πόσο μπορεί κανείς να σατιρίσει τις απεγνωσμένες προσπάθειες ενός πρεζονιού να βρει τη δόση του). Στην καλύτερη των περιπτώσεων, η ταινία αυτή μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια συμπαθητική χαβαλετζίδικη προσπάθεια που κανείς και για κανένα - μα κανένα - λόγο δε θα έπρεπε ποτέ να πάρει στα σοβαρά. Κάποιοι, δυστυχώς, το έκαναν και το «Τσίου» έφυγε με το βραβείο της FIPRESCI από το 46ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, καθώς και με δύο Κρατικά Βραβεία Ποιότητας (Σεναρίου και Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη) την ίδια χρονιά. Μια τέτοια συγκομιδή, αλλά και ο θετικός αντίκτυπος που είχε η ταινία στο κοινό, το οποίο παραληρούσε για το "ανεξάρτητο ελληνικό διαμάντι της δεκαετίας", φούσκωσαν τα... πανιά του Παπαδημητράτου που έβαλε πλώρη για τη δεύτερη ταινία του, τους ανεκδιήγητους «Κλέφτες».

Με ισχνότατο σεναριακό σκελετό, καλυμμένο με τη φλούδα της ταξικής κριτικής, οι «Κλέφτες» όχι μόνο απογοητεύουν από νωρίς, εξοργίζουν κιόλας. Μετά από μια ελαφρή (αλά «Τσίου») εισαγωγή, η ταινία αλλάζει απότομα ταχύτητα και σοβαρεύει (ή, μάλλον, προσπαθεί να σοβαρέψει) όταν η δράση μεταφέρεται εντός της οικίας του πλούσιου ζεύγους. Εκεί, αρχίζει η παρέλαση των στερεοτύπων και η διάλυση του όλου εγχειρήματος. Η όμορφη μεγαλοδικηγόρος, ο θρασύδειλος σύζυγος, η ρωσίδα πόρνη. Οι αμαρτωλοί αστοί, η κόκα, η σαμπάνια, η κάμερα και το ατύχημα. Και 'κατά λάθος' παγιδευμένα σε όλα αυτά τα κακόμοιρα κλεφτρόνια. Οι φτωχοί λούμπεν στο έλεος του χρήματος και της εξουσίας. Και ο φτωχός - δραματουργικά και ιδεολογικά - Παπαδημητράτος από wanna be Guy Ritchie προ διετίας, σε wanna be Michael Haneke φέτος. Μόνο που χρειάζονται πολλά παραπάνω από μια βαρετή σκηνοθεσία, μια ανέμπνευστη καθοδήγηση ηθοποιών και έναν σχηματικό κοινωνικοπολιτικό στόχο για να γίνει μια ταινία κριτικός καταπέλτης. Σίγουρα, πάντως, δεν είναι τα φτηνά ξελαρυγγιάσματα της Αλικάκη και του Λαγούτη. Γιατί, ως γνωστόν, "σκύλος που γαβγίζει δε δαγκώνει".

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣhttp://rapidshare.com/files/101256433/Arpaxtres_by_magakos.part01.rar
http://rapidshare.com/files/101270063/Arpaxtres_by_magakos.part02.rar
http://rapidshare.com/files/101282862/Arpaxtres_by_magakos.part03.rar
http://rapidshare.com/files/101295714/Arpaxtres_by_magakos.part04.rar
http://rapidshare.com/files/101309232/Arpaxtres_by_magakos.part05.rar
http://rapidshare.com/files/101322579/Arpaxtres_by_magakos.part06.rar
http://rapidshare.com/files/101335576/Arpaxtres_by_magakos.part07.rar
http://rapidshare.com/files/101348021/Arpaxtres_by_magakos.part08.rar
http://rapidshare.com/files/101352073/Arpaxtres_by_magakos.part09.rar

Password: www.greek-fun.com